ŠIORI MACUMOTO Vladarka carstva suptilne i nijansirane tuge s ubedljivim patosom

Šiori Macumoto (1973) rođena je u prefekturi Kagava u Japanu. Započela je da radi svoje slike jer je obožavala da gleda fantastične animirane filmove kada je bila dete. U srednjoj školi bavila se dizajnom enterijera i skulpturom. Potom je otišla na Univerzitet umetnosti Kjoto Saga i naučila zapadnu istoriju umetnosti i tehnike slikanja uljem. Kao glavne uticaje na svoju umetnost navodi nadrealizam, simbolizam, modernu ilustraciju i japansku supkulturu.

Na njenim slikama pojavljuju se različite devojke u sanjivoj, melanholičnoj i zagonetnoj atmosferi. One se igraju maštom i pokušavaju da utiču na svet sopstvenim ritualima. Njihovo postojanje je neutralno, lepo i osetljivo, ali ponekad i surovo i usamljeno. Pretpostavlja da bi one mogle da predstavljaju njen duh iz prošlosti.

Svet slikarstva Šiori Macumoto pokazuje neki vrstu evropske nostalgije i čežnju koja bi mogla da joj dođe glave. Svoje radove je počela da izlaže na internetu 1997. godine, a takođe i na galerijskim izložbama širom Japana. Njene slike su deo mnogih privatnih kolekcija širom sveta.

„Noć bez spavanja“ je bila Macumotina prva solo izložba u Sjedinjenim Državama i prikazuje njene veoma detaljne, narativne portrete usred nadrealističkih sanjarenja. Okruženje sumraka, vremena koje se često povezuje sa vanzemaljskim i radoznalim, prožima ovu kolekciju. Nadrealna bića, magične sile i transmodifikovani oblici stvarajui misteriju oko toga da li su Matsumotine junakinje u snu ili u budnom svetu.

Slike koje umetnica prezentuje su iz snova, melanholije i zagonetne atmosfere sa devojkama koje se igraju maštom i pokušavaju da promene svet svojim ritualima. Njena deca su kao iz bajke, zaustavljena u vremenu. Svet oko svake figure san je savršenog konteksta, pun misterije i izuzetnih simboličnih i nadrealnih detalja. Njena opsežna i složena rasprava o životu devojaka konstantna je u svojoj svečanoj težini koliko i u svom nemilosrdnom zavođenju posmatrača. Ova deca su duboka i svesna. Oni su u svakom slučaju uključeni u dubok, dvosmerni razgovor sa svime što ih okružuje. Njihova krhka ljepota je ponekad prožeta odlučnošću, a ponekad umornom rezignacijom. Ali u oba slučaja sigurno je da one nekako znaju da su same sebi najveća misterija, ali da će nekako istrajati i ići napred.

Na mnogim njenim  slikama postoji maska, koja za umetnicu predstavlja dodatak koji budi tajanstveno značenje. Ona izražava lična osećanja pre nego bunt na društvene teme, mada ne može da se porekne da ipak oseća blagu ironiju prema društvu, naročito toliko zastupljenom konzumerizmu 21, veka.