VIKTORIJA FRANSES Kraljica gotičkog romantizma

Viktorija Franses je rođena 1982. godine i provela je detinjstvo u magičnim šumama Galicije u Španiji a jednom od svojih intervjua Franses kaže da i dalje crpe inspiraciju iz galicijskih šuma. Gotička atmosfera koju je upotpunila iskustvima tokom svojih putovanji u Pariz i London uticala je na mističan prizvuk u njenom stvaralaštvu.

Franses i njen popularni stil inspirisani su gotičkim pokretom, a njen rad se smatra uzorom koji treba slediti u smislu ilustracije u okviru ovog žanra. Na nju su uticali brojni pisci uključujući Edgara Alana Poa, En Rajs, Getea, Bodlera, kao i ilustratori poput Brajan Froud, Artur Rekam, Edmund Dulak ili Luis Rojo te bendove poput Dark Sanctuary, sa kojima je radila. u 2009. godini.

Dok je studirala likovnu umetnost na Univerzitetu San Karlos, u Valensiji, imala je svoj profesionalni debi: ilustrovala korice, postere i druge grafičke radove koje je naručio čuveni strip izdavač Norma Editorial.

Njen prvi tom ilustracija, izašao iz štampe 2004. godine, zapravo je prvi deo trilogije Favole 1: Lagrimas de Piedra (Kamene suze). Knjiga se sastoji od ilustracija inspirisanih Veronom, Venecijom i Đenovom. Ovaj rad ju je potvrdio kao afirmisanog, mladog ilustratora, sa samo 22 godine, i to van granica njene zemlje. U naredne dve godine izdaje drugi i treći deo trilogije koji postiže veliki uspeh. Trilogiju Favole za američko tržište izdaje prestižna izdavačka kuća Dark Horse što joj omogućava da osvoji armiju obožavalaca.

Trilogija Favole je od danas prevedena i objavljena u: Španiji, Portugalu, Italiji, Holandiji, Nemačkoj, Francuskoj i SAD.

Njeno prvo javno pojavljivanje poklapa se s izdanjem njene knjige Angel Wings. Obučena u crnu gotičku odeću, baš poput svojih likova, bila je zvezda potpisivanja knjige, mobilišući stotine oduševljenih fanova. Čak je crtala male ilustracije za njih. I tamo, na sajmu, ostvarila je svoj san, upoznala je Luisa Rojoa, svog omiljenog ilustratorai jednog od svojih idola.

U jednom intervjuu Franses je istakla da je veoma inspirasisana prerafaelitskim slikama. I zaista se vidi uticaj ove engleske grupe na umetnicu. Međutim, mnogi joj osporavaju kvalitet jer uglavnom predstavlja samo gotik devojke na grobovima, ali nju to ne sputava da stvara i širi polje svog stvaralaštva. Tako je recimo napravila i ilustracije za tarot karte uživajući u jezivom i majstorski koristeći detalje .